VIRKSOMHEDSSTRATEGI & AFSÆTNING

FASE 5 - Realisering

HER FINDER MAN:

  • SWOT analyse
  • De 4 P'er
  • Interessentanalyse
  • Konkurrent analyse
  • Konceptudvikling
  • Strategilærred

HER FINDER MAN:

  • Afsætning
  • Forbruger krav
  • Prisfastsættelse
  • Salgssteder
  • Handtag 
  • Care og Neck labels

HER FINDER MAN:

  • SWOT
  • Markedsanalyse
  • Kundeprofil
  • SMOK analyse
  • De 4 P'er
  • Porters 5 Forces
  • Intressent-analyse

HER FINDER MAN:

  • Vedligeholdelse
  • Vaskeanvisning
  • Symboler

HER FINDER MAN

  • Miljømærkning af tekstiler

  • Forskellige mærkninger

  • Digital produktpas

FAGLIGE MÅL

Realisering

  • arbejde med forskellige materialer og komponenter, på baggrund af deres egenskaber, opbygning og egnethed
  • håndtere enhedsoperationer, processer, bearbejdningsmetoder i det aktuelle værksted
  • arbejde og færdes sikkert i værksted og laboratorier
  • teste det fremstillede produkt teknisk, videnskabeligt eller i konkrete brugssituationer
  • vurdering af egen løsning i forhold til problemstillingen


FASE 5 - Realisering

Sidste fase i projektet, realiseringsfasen er primært det praktiske arbejde i værksted hvor produktet, og/eller produktets optimeringer gennemføres. Det er vigtigt at processerne dokumenteres, således at der skabes anledning til refleksioner i forhold til både produktets opfyldelse af de opstillede krav, og de enkelte elevers projektetmålsopfyldelse. I løbet af realiseringsfase arbejdes der med følgende mål.


̶  "arbejde med forskellige materialer og komponenter, på baggrund af deres egenskaber, opbygning og egnethed"

Eleverne viser grundlæggende og praktiske materiale- og komponentkyndighed mens de arbejder med deres produkter. Det er vigtigt at kunne forklare hvilke materialer og komponenter der anvendes og hvorfor.


̶  "håndtere enhedsoperationer, processer, bearbejdningsmetoder i det aktuelle værksted"

Eleverne demonstrer på det praktiske niveau, hvordan de arbejder med de forskellige opbygninger og på det teoretiske niveau forklarer de hvorfor.


̶  "arbejde og færdes sikkert i værksted og laboratorier"

Eleverne viser at de kan færdes i værksted på en sikkerhedsmæssig acceptabel måde ved at kende til sikkerhedsprocedurer samt ved at efterleve disse.


̶  "teste det fremstillede produkt teknisk, videnskabeligt eller i konkrete brugssituationer"

Eleverne gennemfører de tests, som de har designet til at sikre at deres produkt over-holder de opstillede krav. Derud over er testene egnede til at åbne for diskussioner og refleksioner, der er med til at skabe ny viden som kan bruges til projektets succesfulde gennemførelse.


̶  "Vurdering af egen løsning i forhold til problemstillingen."

Eleverne vurderer hvordan deres løsningsforslag forholder sig til problemstillingen. De-res vurderinger giver anledning til forbedringsforslag på deres løsningsforslag, og til overvejelser om hvorvidt den iterative proces fungerede i forhold til deres ambitioner.